De Weesperstraat is een hele drukke straat in Amsterdam. Deze straat wordt maar voor één doel gebruikt: doorgaan verkeer van dienst zijn. In februari komt er tijdelijk op de Nieuwe Keizersgracht een knip.

Osteopaat AmsterdamIn 2019 werd deze maatregel al aangekondigd. Men heeft als ware geen andere keuze dan de Ringweg A10 te nemen om van de ene kant van de stad naar de andere te komen.

Het doel van het twee maanden durende experiment op de Weesperstraat is antwoorden op een aantal vragen. Wat is het effect van het verkeer op de luchtkwaliteit en leefbaarheid? Door gebruik te maken van een kentekenonderzoek wordt de verkeersstroom zo goed mogelijk in kaart gebracht.

Knip bij Sarlouisbrug

Dit betekent dat de Weesperstraat vanaf de L.H. Sarlouisbrug bij de Nieuwe Keizergracht wordt afgesloten. Deze is dus niet meer toegankelijk voor doorgaand verkeer, enkel voor politie, brandweer en ambulance. Alle bestemmingen blijven echter bereikbaar, dit zegt verkeerswethouder Sharon Dijksma.

De Weesperstraat staat ook wel bekend als lelijkste en meest Rotterdamse straat van Amsterdam. Deze straat wordt vrijwel alleen maar gebruikt door automobilisten om van de noordelijke naar de zuidelijke richting af te reizen. Dit brengt natuurlijk een hoop overlast met zich mee voor de omgeving.

Sluipverkeer

Om sluipverkeer te voorkomen worden nieuwe locaties ingezet: bij de Nieuwe Herengracht, het Entrepotdok en de Wittenburgergracht. Het experiment sluit aan bij de knip op de Amstel die eerder is ingevoerd in het kader van de verkeersmaatregelen Muntplein. Ook de al eerder ingevoerde knip in de Plantage Middenlaan past hierbij, aldus Dijksma.

Tempo maken met het project is belangrijk volgens de wethouder: het moet volgens haar plaatsvinden voordat de Piet Heintunnel op 1 april volgend jaar op slot gaat. Dit wegens al eerder gepland groot onderhoud. De beide projecten vinden dus niet tegelijkertijd plaats, dit zou de bereikbaarheid van het oostelijk deel kunnen beperken.

VVD-duoraadslid Stijn Nijssen vreest dat de knip leidt tot een verkeersinfarct. “Met het afsluiten van de Weesperstraat knijpt dit college een cruciale verkeersader van Amsterdam dicht.” Het college houdt volgens Nijssen een vergaand verkeersexperiment, zonder enig idee te hebben wat dit betekent voor de doorstroom. “Wat de VVD betreft is het juist in tijden van corona cruciaal om de stad ook voor automobilisten bereikbaar te houden, zo zorgen we ervoor dat we het OV niet ontlasten. Bovendien zijn automobilisten geen tweederangs Amsterdammers.”

Lelijkste straat

Door de uitbraak van COVID-19 is het kentekenonderzoek dit jaar uitgesteld. Doordat er te weinig verkeer kwam kon er namelijk geen goed beeld worden samengesteld.

Nu de Wibautstraat vernieuwd is, lijkt de Weesperstraat diens natuurlijke opvolger als lelijkste straat van Amsterdam. De hoop is dat het weren van doorgaand verkeer hierin enige verandering brengt. Zie ook vestiging osteopaat Amsterdam centrum

Uit: Het Parool Interessant=: Voeding en gedrag Relatie darmen en depressie Diagnostiek in de osteopathie Corona update In Asterdam wordt je osteopaat

Foto Research, van de Osteopraktijk in Amsterdam, behandeling van bewegingsbeperkingen van botten, spieren, bloedvaten, ingewanden.

In een uitgebreide recente studie door Patricia M. Herman (et al.) wordt de economische waarde van de complementaire, of alternatieve geneeskunde (CAM) geëvalueerd in het huidige stelsel van hervormingen binnen de zorg. In de bijlage van dit bericht bevind zich het onderzoek uit het British Medical Journal (BMJ).

Foto cannabis, van de Osteopraktijk in Amsterdam, behandeling van bewegingsbeperkingen van botten, spieren, bloedvaten, ingewanden.

Recentelijk attendeerde een meedenkende cliënt mij op lichamelijke klachten en cannabis (hij was een matige gebruiker). Ik vroeg aan hem of hij de informatie met me wou delen, omdat het wellicht andere gebruikers met klachten zou kunnen dienen. Hier volgt zijn relaas:

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) moet voorkomen dat we ziek worden van bijvoorbeeld zalm of mosselen. Lukt niet helemaal. Toch houdt men bij dit overheidsorgaan energie over om zich te bemoeien met journalisten. Zonder dat de meeste van hen dit overigens doorhebben. Een autojournalist mag een stukje typen over automerk x zonder een boete […]